27 januari t/m 2 februari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilanda Bakker - WaarBenJij.nu 27 januari t/m 2 februari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilanda Bakker - WaarBenJij.nu

27 januari t/m 2 februari

Door: Wilanda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Wilanda

02 Februari 2007 | Australië, Sydney

Zaterdag rustig aan gedaan en het verhaal van de afgelopen week met alle foto’s op het weblog gezet. Verder een lekker lui dagje gehad.

Zondag middag zijn we naar Sydney Aquarium geweest. Daar hebben ze meer dan 10.000 verschillende waterdieren o.a.; haaien, roggen, krokodillen, zeehonden, zeeleeuwen, pinguïns en nog veel meer. En een meer dan 150 meter lange onderwater tunnel. Kun je al die beesten ook eens aan de onder en zij zijde bewonderen. Een rog was gigantisch groot en lag precies over een stukje tunnel heen waardoor je zijn ‘gezicht’ zag. Dat zag er zeer vriendelijk uit maar nu iedereen weet hoe de aanvaring van Steve Irwin met een pijlstaartrog is verlopen wordt er hier in het aquarium met ontzag naar gekeken.

Dinsdag ben ik (W) naar de vismarkt geweest hier in Sydney. Liz had het weekend bij Sandy goed uitgelegd hoe je daar naar toe moest lopen en inderdaad het was goed te doen. Na wat rond gekeken te hebben lekkere gerookte zalm mee genomen voor vanavond.

Woensdag was een “extra” dag voor ons. Normaal gesproken zou Johan geen vrij meer hebben maar door al die uren die hij hier gemaakt heeft in de maand januari (en ze hier toch niet al te veel tijd voor hem hadden ivm maandafsluiting) vonden ze het verstandig als hij een dagje vrij zou nemen. Nu dat lieten we ons geen twee keer zeggen want er stond nog 1 ding op ons verlanglijstje om te gaan doen. Nu dacht ik (W) al, we hebben dikke pech dat gaat er niet meer van komen dus ik was helemaal verrast. En het kon alleen maar op een doordeweekse dag! Wat wilden we doen? …..
Met de postbode mee. Ik hoor iedereen al denken een rondje lopen met de postbode, nee dat is het niet. Een rondje met de auto dan? Nee, dat is het ook niet. Met het vliegtuig dan? Nee, dat doen ze in omgeving van Sydney niet. Blijft over….. meegaan met de Riverboat Postman. Dit is trouwens de laatst overgebleven Riverboat Postman in Australië. Zelf wisten we het niet maar de dame in Queen Victoria Building waar we briefpapier gekocht hadden en waar we mee aan de praat raakten gaf ons deze tip. We wisten wel dat het nog bestond maar niet waar en ze worden ook niet genoemd in allerlei folders die je overal krijgt. We gingen met de trein naar Brooklyn een stukje buiten Sydney. Hier is de Hawkesbury River en daar kun je met de postboot mee. 09.30u vertrekt de boot en rond 13.00u ben je weer terug, een beetje afhankelijk van de hoeveelheid post natuurlijk. Je moet je er wel van te voren voor aan melden. Langs de oevers van deze rivier staan aardig wat huizen die alleen via het water te bereiken zijn. Deze boot is ook gelijk de veerpont voor de mensen die aan de rivier wonen en om wat voor reden dan ook niet met hun eigen boot naar Brooklyn willen varen. Als eerste gingen we naar Little Wobby. Erg grappig is dan om te zien dat er 1 man met zijn auto met laadbak naar het water toe gericht staat te wachten. Deze keer was het maar een klein zakje post maar het is natuurlijk altijd afwachten wat er komt. Hij zorgt er dan voor dat de post bij de mensen terecht komt. Hierna naar Dangar Island hier stond een man zakken cement uit een bootje te laden op een auto. Tja, hoe moet dat anders? Hier rijden nog auto’s bij Little Wobby heb je niets aan een auto daar zijn alleen maar paadjes. Overal waar we kwamen stonden de mensen al te wachten op de postbode het was echt heel leuk om dat zo allemaal te zien. Bij een oudere dame werd de krant bezorgd door de boot bijna stil te leggen bij de aanlegsteiger en even (a la de Amerikaanse krantenbezorgers) goed te mikken en voila de krant ligt op de steiger en de krant is bezorgd. Sommige mensen kwamen naar de boot op andere plaatsen moest onze postbode de post zelf brengen en halen. We zagen nog mooie huizen zo langs het water, er waren ook veel huizen te koop. Zeker van mensen die het toch te eenzaam vinden. Je hebt geen winkel of restaurant in de buurt om snel boodschappen te gaan doen. Op de terugweg kwamen we ook nog langs de ‘garbage boat’. Het moet toch iets aparts zijn om hier te leven daar moet je denken wij wel echt tegen kunnen.

Dit weekend gaan we naar de A1GP race in Sydney. Johan zegt dat je JB op tv makkelijk kunt herkennen aan een rood-wit-blauwe helm, oranje raceoverall en oranje bolide! Allemaal kijken dus! Na het weekend begint onze laatste week in Sydney, helaaaaaaaaaaaaaaaaaas…!

• 02 Februari 2007 - 16:11

Sophia:

jullie kunnen altijd nog postbode worden...

• 05 Februari 2007 - 17:10

Karin:

Ik lees wel jullie genieten nog echt van de laatste loodjes alleen deze zijn niet zwaar.Maar we kunnen alweer gaan zeggen .....tot volgende week. Geniet nog maar eventjes groetjes van Karin & Leo

• 07 Februari 2007 - 12:09

Miriam:

Ik heb nog eens de foto's bekeken. Prachtig! Wat zullen jullie het daar gaan missen.Hebben jullie misschien behoefte aan wat foto's uit Nederland: grijze luchten, kou, sneeuw, e.d.??????
    Heel veel plezier nog in Dubai!Groetjes van de Meijertjes

Wilanda

Welkom op de weblog van Johan en Wilanda. Vanwege de werkzaamheden van Johan verblijven wij van 8 november 2006 t/m 10 februari 2007 in Sydney. Geen straf, want we vinden Australie fantastisch. We zijn er al 3 x met vakantie geweest. In 1998 van Darwin naar Alice Springs, Ayers Rock, Adelaide, Melbourne naar Sydney. In 2004 van Perth naar Darwin via de Gibb River Road. In (mei/juni) 2006 van Broome naar Cairns en vervolgens naar de top van Cape York! Op deze weblog zullen we hierop kort terugblikken en onze belevenissen in en rond Sydney bijhouden.

Actief sinds 19 Okt. 2006