13 januari t/m 19 januari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilanda Bakker - WaarBenJij.nu 13 januari t/m 19 januari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilanda Bakker - WaarBenJij.nu

13 januari t/m 19 januari

Door: Wilanda en Johan

Blijf op de hoogte en volg Wilanda

19 Januari 2007 | Australië, Sydney

Zaterdag een lekker relaxed dagje gehad, we zijn gaan winkelen in Queen Victoria Building. De wetenschap dat alles mee terug moet in de 3 koffers die we bij ons hebben is een goede stok achter de deur want anders…. Op de bovenste verdieping was een winkeltje waar allemaal inktpotjes, veren pennen, kroontjespennen etc. etc. verkocht werden. Wat erg voor iemand die oude inktpotjes spaart! Een geluk, hier waren alle inktpotjes nieuw, dat maakt het nog een beetje goed. Verder hadden ze ook ongelooflijk mooi briefpapier met een logo of een andere afbeelding. Het werd dus briefpapier met een mooi logo en een watermerk, zeer mooi, maar ook zeer prijzig maar dat kon Wilanda dus echt niet weerstaan.

Zondag was weer een zeer warme dag, dus een middagje zwembad. De zomer is hier nu echt begonnen, volgens velen hier is het in januari en februari warmer, ook doordat het weer stabieler is. ’s-Avonds gegeten bij de IndiaQuay, dit nadat we al bij 2 andere Indiase restaurants tevergeefs aan de deur hadden gestaan, deze waren beide nog gesloten. Wij waren de enige twee niet Indiase, maar dat betekend in de regel dat het dan goed eten is. Het was weer eens ouderwets smullen.

Maandagmiddag is Wilanda nogmaals naar het zwembad gegaan, boek mee, Australië op blote voeten van Marlo Morgan. Zeker als je al wat van de Aboriginals hebt gezien of zo je wilt opgestoken, een absolute aanrader. Veel dingen zijn dan ook erg herkenbaar.

Dinsdagavond, Johan moest nu wel vrij zijn, na veel avonden ’s-avonds gewerkt te hebben. Hij heeft zelfs al verschillende keren moeten rennen toen de schoonmakers of andere mensen het licht uitdeden en het alarm erop wilden zetten. Zo tegen het einde van een project zijn er altijd weer die, laten we het voorzichtig zeggen, dingen die eigenlijk ook nog moeten gebeuren en de tijdsdruk. Iets wat slecht is voor de bloeddruk van sommige mensen! Dus op tijd een beetje ontspanning tussendoor. Toen wij hier aankwamen was het programma van Sydney Festival 2007 net bekend. Daarbij was o.a. het optreden van Lost and Found Orchestra, in de Concert Hall van Sydney Opera House! Dat wilden wij niet missen. Voor wie het niet kent, in Europa is het beter bekend als STOMP. Een grote groep die muziek maken met allerlei (dagelijkse) voorwerpen of gebruiksartikelen. Ze hadden nu oliedrums, ijzeren pijpen, watercans, flesjes, van die wegwerkers pionnen, bezemstelen en nog veel meer. Dit was voor ons de derde keer dat we ze nu gezien hebben en wederom ontzettend leuk, en knap met de dingen die ze elke keer weer verzinnen om muziek mee te maken. Mochten ze weer in Nederland komen dan kunnen we het menigeen absoluut aanraden om er naar toe te gaan, en dan bij voorkeur ergens waar een groot podium is, dan komt alles goed tot zijn recht. Helaas mochten er geen foto’s gemaakt worden dus we kunnen niets laten zien. Na afloop hebben we nog even een pintje gedronken in het Belgisch Biercafé. Toen we binnenkwamen was de keus al gemaakt, ze hadden namelijk Palm en Leffe. De bierkaart die ons trots werd aangereikt wuifden we maar weg en bestelden zonder blikken of blozen een Palm en een Leffe, waardoor de Barman helemaal van zijn à propos raakte. Dit had hij geloof ik nog nooit meegemaakt!
Met de bestelling is het goed gekomen en we hebben nog wat zitten napraten en na de 2e Leffe (van Johan) bijna weggewerkt te hebben, was een “vaste” bezoeker zo onder de indruk dat hij ons maar even aansprak. Hier hebben we nog een tijdje gezellig mee zitten kletsen.

Woensdag was voor Wilanda een verplichte rustdag na alle trappen in het Opera House, maar de donderdagmiddag weer op naar het zwembad. Het boek was ook nog niet uit (als dat geen goede smoes is).

Vrijdag niet zoveel bijzonders gedaan behalve de huishoudelijke beslommeringen zullen we maar zeggen. En Wilanda is nog naar de Vodafone winkel geweest, waar iedereen keurig in de rij staat tot hij of zij aan de beurt is, de telefoonkaart van Johan zijn mobiel heeft kuren. Eerst het probleem uitgelegd, maar gelukkig had ik dat goed gedaan want hij begreep meteen wat er mis was. Alleen kunnen ze er hier niets mee, omdat het abonnement in Nederland loopt dus het moet in Nederland gefixt worden. Vanavond zijn we wezen eten bij het Belgisch Biercafé (dat van Woensdag). Dezelfde barman wilde ons weer de kaart aanreiken, zag ons en raakte weer van zijn à propos. Dit keer ging de bestelling tot 2 x toe fout! Hij snapte er niets van….
Verder heerlijk gegeten. Het was wel een stuk drukker, vrijdagavond is hier de echte uitgaansavond. Nu gaan we de tassen pakken want we gaan morgen de stad uit maar daarover horen jullie volgende week.

• 22 Januari 2007 - 09:41

Karin:

Nou dat was dus weer een heerlijk weekje en vooral voor Wilanda, weet je straks nog wel wat werken is???(grapje) Maar die weekjes beginnen al aardig op te raken,geniet er nog maar van en vooral van die zonneschijn want hier is het vreselijk nat en winderig. Nog veel plezier en tot horens.....
    Groetjes Karin en de rest.

Wilanda

Welkom op de weblog van Johan en Wilanda. Vanwege de werkzaamheden van Johan verblijven wij van 8 november 2006 t/m 10 februari 2007 in Sydney. Geen straf, want we vinden Australie fantastisch. We zijn er al 3 x met vakantie geweest. In 1998 van Darwin naar Alice Springs, Ayers Rock, Adelaide, Melbourne naar Sydney. In 2004 van Perth naar Darwin via de Gibb River Road. In (mei/juni) 2006 van Broome naar Cairns en vervolgens naar de top van Cape York! Op deze weblog zullen we hierop kort terugblikken en onze belevenissen in en rond Sydney bijhouden.

Actief sinds 19 Okt. 2006